Wyszukiwania lokalne to prawie 50% zapytań w Google
A ich liczba nieustannie rośnie. Wracamy do korzeni i szukamy biznesów blisko domu – ale zamiast poszukiwania informacji o firmach w książce telefonicznej lub na słupach ogłoszeniowych, wpisujemy interesujące nas hasła w Google. Wyniki sprawdzamy w Google Maps.
Wykorzystaj to!
Nie ukrywaj się przed klientami. Nie chowaj się za wizytówkami konkurencji. Stwórz własną, kompletną wizytówkę Google Maps, korzystaj z możliwości publikowania treści i odpowiadaj na opinie swoich klientów.
Każdy z nas korzysta z Internetu do wyszukiwania informacji o firmach, produktach czy usługach. Obecność w Google Maps jest więc nie tylko zalecana, ale wręcz konieczna. Wizytówka Google Maps to nie tylko mapa pokazująca lokalizację Twojej firmy, ale przede wszystkim narzędzie marketingowe, które może przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć Twoją widoczność w Sieci.
Pozycjonowanie firmy w Google
Skuteczna wizytówka Twojej firmy w Google Maps to jedno z podstawowych działań SEO. Pozycjonowanie firmy w Google jest znacznie łatwiejsze dzięki dobrze skonfigurowanej, uzupełnionej i regularnie aktualizowanej wizytówce.
Bo profil firmy w Google to przede wszystkim narzędzie do pozycjonowania w Internecie. Dzięki odpowiednim działaniom Twoja firma będzie wyżej w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większą liczbę odwiedzin i potencjalnych klientów.
Jak prowadzić wizytówkę Google Maps?
Należy zacząć od założenia takiej wizytówki i jej weryfikacji. Następnie konieczna jest konfiguracja – na tym etapie warto uzupełnić wszystkie pola w formularzu, nie poprzestając na nazwie firmy i jej adresie. Ułatw swoim klientom dotarcie do Ciebie, zrozumienie idei Twojej firmy, tego, co sprzedajesz i w jaki sposób pracujesz. Przedstaw w prosty sposób swoje usługi, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, określ godziny, w jakich pracujesz.
Ale nie wpisujemy nazwy czy opisu firmy na wyczucie – bardzo ważne, by było to zrobione poprawnie, trafnie i zgodnie z zasadami SEO. Ułatw algorytmom pozycjonowanie wizytówki Google, używając w nazwie i opisie swojej firmy odpowiednio dobranych fraz kluczowych. Pamiętaj o ograniczonej liczbie znaków – stworzenie krótkiego, a zarazem trafnego opisu, który będzie czytelny zarówno dla ludzi, jak i dla algorytmów, to zadanie dla dobrego copywritera.
Poza opisami i wypełnieniem wszystkich pól formularza, do wizytówki Google Maps warto dodać również zdjęcia i infografiki, które przyciągną uwagę klientów i pomogą im lepiej zrozumieć działania firmy.
Większość przedsiębiorców – nawet gdy zdecyduje się na profesjonalną konfigurację wizytówki Google – kompletnie pomija kolejny etap, który jest równie istotny. Chodzi o regularne publikacje treści w wizytówce Google Maps. Aktualizacje co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc pozwalają utrzymać wizytówkę Twojej firmy na wysokiej pozycji w Google. Bo Google ceni sobie aktywność!
To sporo pracy, prawda?
Założenie, weryfikacja, konfiguracja i regularne prowadzenie wizytówki Google z uwzględnieniem jej znaczenia dla pozycjonowania firmy w Internecie to żmudny proces, który wymaga dużej wiedzy i zrozumienia działania algorytmów. Na szczęście nie musisz robić tego samodzielnie.
W Mundi Studio założymy Twoją wizytówkę Google Maps, skonfigurujemy ją i zajmiemy się regularnym publikowaniem wartościowych treści. Wykorzystamy do tego zrobioną na wstępie analizę słów kluczowych, analizę konkurencji oraz nasze wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu wizytówki Google oraz obsłudze social mediów naszych klientów z rozmaitych branż.
Jak działamy? Strategicznie! Od audytu obecnej wizytówki (jeśli taka istnieje), przez optymalizację profilu Twojej firmy w Google zgodną z zasadami SEO i umieszczenie w wizytówce stworzonych specjalnie dla Ciebie grafik, po publikowanie aktualizacji i odpowiadanie na opinie (monitorujemy opinie klientów i odpowiadamy na nie w Twoim imieniu, dbając o dobry wizerunek Twojej firmy w sieci).
W Mundi Studio mamy doświadczenie w prowadzeniu kampanii marketingowych dla różnych branż. Znamy się na tym, co robimy, i potrafimy dostosować nasze działania do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Wybierając nas, wybierasz profesjonalizm, doświadczenie i skuteczność.
Jeśli chcesz, aby Twoja firma była lepiej widoczna w Google Maps, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć więcej klientów.
P.S. Czy wiesz, że kampanie reklamowe Google Ads są znacznie skuteczniejsze, gdy wizytówka Google jest odpowiednio skonfigurowana i prowadzona?